7 Ocak 2011 Cuma

Ivır-zıvır okumak beyin sulandırır a efendiler

Muhterem kaariler;
Dünki polemik yazımıza gelen cevabi yazıları okuduktan bade, aldım elime kalemi. Sıra ile her iki muharrire de haddini bildireceğim, evvela Kurtluceviz biladerimize, saniyen Depolitik namdar biladere... Sabırla kıraat ediniz, paragraf atlamayınız, bilhassa Depolitik bilader, kendi adınız geçen paragrafları okuyup ahirinde yazı döşenmeyiniz, evvela yazının tümünü bir güzel kıraat ediniz, bilahere kimi altın değerindeki veciz cümlelerden müteşekkil öğütleri hıfzediniz zira kişisel gelişimizin için ziyadesiyle elzemdir. Hem benim kim olduğum herkesçe malumdur, daha bilemedin sorarsın Gogıl'a söyler sana kim olduğumu. Gogıl bilmezse Hâlık bilir. Alnımız açıktır netekim.
Kurtluceviz beyefendi, kendisini zorla bu polemik mevzularına çektiğimizden bahsetmiş, ilkeli polemikten yana imiş vesaire vesaire... Evvela yerim ben bu Murat Belge tarzı entel polemikçi ayaklarını; Benim ile polemikte dalaşmak en az otuzbeş kilo karpuz ister. Gerekirse akademik polemik dahi yaparız ama biz Reaci Güllapdan gibi üstadların rahle-i tedrisinden geçtiğimizden edebi polemikten yana tavır koyarız. Her ne ise, ne diyor idik? Hah, temam: Kurtluceviz karındaşımız, yazısına genel bir derdimizden bahisle girmiş, okumadan fikir sahibi olan zevattan şikayet etmiş, ahirinde ise lafı bize getirip, güya kim, okumadığımızı ima etmiş. Tahmin edeyorum kim, bu galat-ı fikre Harun Bey biladerimiz yüzünden düşmüştür. Harun Bey biladerimiz, Sıvas'dan hemşerip olup, Ankara'da İlm-i Siyaset vedahi İdari İlimler tahsil ederken tanıdığım, daha soğrusu benim namımı duyup hemşehriciliğimin methini işitip "Sıtkı Bey muhteremin ilminden vedahi memleketçiliğinden feyz alayım; sohbetinde bulunma şerefine nail olayım, zira kendilerini ilerde kitaplarda, ceridelerde, mecmualarda gördüğümüzde 'Kendisi ile hukukumuz, çay içmişliğimiz, portakal yemişliğimiz vardır.' deyuben hava atarız" mülahazalarıyla olsa gerek, bir vakit randevu talep etmiş, çeşitli mahfillerde sohbetlerimden istifade etmiş efendi, kendi halinde, okur yazar bir karındaşımızdır. Yine geçenlerde bir gün uğramış, çeşitli konularda fikrime müracaat etmiş, hayır dualarımı talep etmişti. Yaşıtım olmasına karşın saygıda kusur etmez sağolsun, ilmimizin ve irfanımızın farkındadır nitekim, Allah selamet versin.
"Sıtkı Beyciğim, bu sıralar blog denen yevmi yazılar ile ilgileniyorum, bir tavsiyeniz var mıdır?" deyu fikrimi sormuş idi. Bendeniz nasihatten pek hazzetmem lakin, Harun Beyin ailesinin hatrı vardır, zira muhterem Pederi kendisini bana emanet etmiş idi. Ben de, "Harun Bey karındaşım, bu blog işi iyidir, hasdır lakin envai çeşit adam vardır. Kimi okuyacağına dikkat etmelisin, zira tıpkı kitap, ceride-i havadis vedahi mecmua kimin, bu meretin de muzır olanları mevcuttur. Kendini o gibilerden muhafaza etmelisin. Her blog'u okuma beynin sulanır." gibilerden tavsiyelerde bulundum idi. Sanırım Kurtluceviz karındaşımız Harun Beyin bu nevi lafları ağzından alıp, "Bu laflar bundan çıkmaz, bunun aklıdânesi Beypazarlı Sıtkı'dır, ondan almış bize satıyor. Demek kim, Sıtkı bey blog okumayor; yar bana bir malzeme, Allah Allaahhh!!.." deyuben havalara uçmuş, sevincinde araştırıp sormadan, polemik yazısında belaltı vuruyor. El-hak, Harun Bey'in bu gibi mevzulara kafası pek basmaz, bana danışır. Lakin, blog okumadığımız fikrine kapılmayınız ey kaari.
Blog okurum, fekat bahsettiğim kurallara riayet ederekten. Her ne kadar muzır olsa da bana bişey dokanmaz ama vakit kaybıdır deyi her blog'u okumak yerine işe yarar, dişe dokanır blog'ları okurum. Temsil misal: İngilazların şekilli yevmi ceride-i havadislerinden olan The Guardian kazatasının açtığı okuyucu blog'undan acep Kurtluceviz karındaşımızın haberi var mı idi? Biz o nev'i blog'ları takip ederiz esasen. CnnTürk kanalının blog'undan haberi var mısır acep? Hey yavrum heeyy!..
Hem okumasa idik, tebdil-i mekan eyleyişimizde eşyadan çok kitap taşır mı idik? Misafir odamıza istiflediğimiz yevmi ceride-i havadislerin boyu 336 cm'den, yani kim üç metreden, daha yani kim, Kurtluceviz biraderden iktanesini üstüste koysan ondan daha yükesek gelir mi idi?(Hamiş: Kurtluceviz karındaşımız 168 cm boyundadır esasen.).
Harun Bey birladerimizin yazdım diye ortalarda gezindiği kitap-ı şahane, ben olmasa idim nasıl vücuda gelecek idi acep? Pek uzun olmasın diye bu mevzuu arzetmeyeceğim, bilahare anlatırım inşallah ü Tealâ.
Depolitik biraderimizin ithamlarına gelince, pek söze hacet yok, Cumhuriyet hakkında yazdığımız yazı halen blogumuzda mevcuttur, biz o yazıda Ceride-i Cumhuriyet'ten bahsetmiş idik, beyefendi Laik, Demokratik Cumhuriyet'imizden bahsettiğimizi sanmış. Siz evvela benim yazılarımı bir dahi baştan kıraat eyleyiniz, ahirinde müteakip "Okuduğumuzu anladık mı?" suallerini cevaplandırınız. Bilahare bu cevapları okuma yazma bilen bir yakininiz ile "chek" ediniz. Sonra gerekirse fikir münakaşasında teşrik-i mesai ederiz. Sırf sizinçün bu yazıya okuduğumuzu anladık mı sualleri dercediyorum, diğer kaarilerden de okuma yazması zayıf olanlar aynı şekilde bu sualleri talim edebilirler.
Okuduğumuzu Anladık Mı Sualleri?
1- Harun Bey'in akıldânesi kim imiş?
2- The Guardian Kazatası hangi memlekette neşrolunmakta imiş?
3- Misafir odamızda istiflediğimiz ceride-i havadis koleksiyonunun boyu kaç cm'den ziyade imiş?
4- Beypazarlı Sıtkı ile dalaşmak ne ister imiş?
5- Demek ki ne imiş?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder