7 Ocak 2011 Cuma

Yahu temam, tek siz cıngar çıkarmayın ben giderim Arabistan’a, a efendiler!

Efendim,

Biliyorsunuz, gündemde şimdi bir “Türbanlılar Arabistan’a gitsin.”, “Yok yaa.. Madem öyle sen git.”, “Ben ne gidecem be, iş bulamayanlar gitsin.”, “İş bulamayan giderse işini beğenmeyenler de gitsin.”, “Yok daha neler, ula abartmayın olum.” Gibisinden tartışmalar yaşanıyor. Mütekait Reis-i Cumhur Sülümen Demirparnak ile Başvekil İrecep Taey Yeap muhterem vedahi bilumum üzerine vazife olmadığı halde her konuda fikir beyan eden bakanlar, bakmayanlar, bakamayanlar, yazarlar, çizerler, yazmadan çizerler, hülasa memleketin ne kadar ağzı olanı varsa konuşup duruyor. Efendim, çok şükür bizim de ağzımız var, yani kim konuşma hakkımız dahi bulunmaktadır. E, bir de bilogumuzun güncelliği açısından gündeme dair ince ince değinmemiz ilazım geliyor, o zaman buyrunuz benim fikrim de aşağıya dercedilmiştir netekim:


Evvela şööle bir hafızanızı yoklayınız; bundan birkaç yıl evveli benzer bir atışma başımıza ne naneler açmıştı hatırlayalım hep beraber inşallah û Teâla: Efendim, vaktiyle muvazzaf Reis-i Cumhurumuz Necidet Sezar ile şimdilerde OR-AN’daki evinde mütekaidlik günlerini Rahşan Hanımefendinin direktifleri dâhilinde yürüyüş talimleri ile geçiren Mütekait Başvekil Bilent Ecovit arasında benzer bir atışma yaşanmış idi: Bir rical-i devlet istişaresinde Reis-i Cumhurumuz mütekait başvekilimizin kafasına Anayasa kitapçığını fırlatmıştı da zamanın hâzır Nazırlarından Hüsam Özkan da Anayasanın gelişine voleyi çakmıştı hani... Sonra da Ecovit’in “Ahan da bu bal gibi kirizdir vallah billah!..” açıklaması üzre meşhur “2001 Kirizi” namı ile bilinen, milletin ebesine pek nahoş bir şekilde musallat olan “bal gibi bir kiriz”imiz olmuş idi hani; bildiniz değil mi?

İşte, tam bitarafımızı biraz biraz toparladık derken gene benzer bir polemikin yaşanması esasen beni acayip korkutmuştur. Hani mütekait de olsa adam Reis-i Cumhur, bakarsınız muvazzaf Reis-i Cumhurumuzun da olaya müdahil olacağı tutar, bu Başvekilin kafasına da TCK kitapçığını filan fırlatır, sonra ne bileyim siportif, atik, zeki ve çevik nazırlarımızdan Kürşad Tezmen’nin de gelen muz ortaya rövaşata çakacağı tutar, al sana nur topu gibi yeni bir kiriz!..

Sülümen Ağa diyor, türbanlılar gitsin Arabistan’da okusun, Başvekil diyor, yok yav madem ööle sen git Arabistan’da konuş; hani millet de atıp tutuyor, öyle her başı dara gelen gidecekse asıl siz gidin Arabistan’ı yönetin de biz de biraz rahat edek filan... Yahu bu işin sonu kötüye gider efendiler. Memlekette yer mi kalmadı birbirinizi gönderip duruyonuz. Durup dururken kiriz miriz icat etmeyin Allah aşkına; sonra sizin tuzunuz gene kuru kalıyor ama bizim domatesler salça oluyor. Bırakın bu sen git, ben gitmem asıl sen git ben ne gideceemişim ayaklarını, oturun oturduğunuz yerde.

Yok, illa biri gidecekse, ben talibim memleketin hayrı için Arabistan çöllerinde talime. Tek siz rahat durun ben giderim vallaha billaha yav!..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder