7 Ocak 2011 Cuma

Demokrasi filan önemlidir, valla bak...

Efendim, sayın genelkurmay başkanımız tirabzon'dan, oruçreis fırkateyninden bildirdi geçenlerde. aydın, entel takım taklavatına, yanlış yerde duran zevata verdi ayarı. ben de twitter dan haberdar oldum, zira genelkurmay twitter hesabı açmış muhtıralarını-ııhh-şeyişte-bilgi notlarını twitter üzerinden paylaşıyor.

kendisi son derece önemli noktalara temas edip, siyasetçilerin siyasetle uğraşmasının, aydın entel takımının düşünce beyan etmesinin, gazeteci yazar takımının yazıp çizmesinin ne denli abesle iştigal olduğu konusunda gereken herşeyi söylemiştir. söylediği iyi oldu, adam koca profesör olmuş halen demokrasi, insan hakları, hukuk devleti gibi konularda ahkam kesmeden önce bi arar genelkurmayın bu konudaki fikirlerini alır, öğrenemediler gitti şunu. kardeşim, tamam anladık hukukcusun, hukuk devleti konusunda elbet konuşacaksın ama önce bi sor bakalım asker ne düşünüyor, orduyu yıpratmamak için ne yapman lazım, ne söylemen ne söylememen lazım, değil mi ama? anladık siyaset bilimi profesörü olmuşsun ama bi ara sor fikrini al bakalım genelkurmayın, yanlış yerde mi duruyorsun doğru yerde mi, demokrasinin manası konusunda atıp tutuyorsun, bi sor bakalım genelkurmay başkanı ne düşünüyor.


hamdolsun ben o konularda artık konuşmuyorum, yazmıyorum, çizmiyorum. zor da olsa imana geldim.

hasıl-ı kelam azizler, bendeniz sayın genelkurmay başkanımızın demokrasi, hukuk, siyasi ideolojiler gibi üzerine vazife olmayan bilumum konulardaki fikirlerini gayet önemsiyorum ve askeri, savunma stratejisi, savaş düzeni vesaire gibi zerre anlamadığım ve üzerime vazife olmayan konulardaki fikirlerimi beyan ediyorum:

evvela şu 10'luk sistemin değişmesi lazım, en az 20'lik olması lazım. mete han'dn beri aynı sistem kullanılıyor, kaçbin yıl olmuş, bu kadar irticai davranmak yakışmıyor. onbaşılar yirmibaşı yüzbaşılar ikiyüzbaşı binbaşılar ikibinbaşı olmalı.

bu kamuflaj ve üniforma mantalitesinin de değişmesi lazım. karındaşım kurtluceviz'in dediği gibi, iklim değişti, bitki örtüsü değişti kamuflajlar halen aynı. artık kamuflajların küresel ısınmaya uyum sağlaması lazım. PTT bile yeniledi üniformaları, bu konuda da bir açılım lazım ama zinhar cemil ipekçi gibi AKP sempatizanı oryantalist modacılara sorulmamalı, nurseli idiz'den atatürk yapan ilerici çağdaş demokratik layik modacılarla çalışılmalı.

yine kurtluceviz'in dediği gibi, bir an evvel savunma stratejimizin ata yadigarı "turan taktiği" namdar kurt kapanına dönülmeli. sahte ricat olarak da bilinen bu taktik gereği, ricat sivas çorum hatta ankara sathına kadar genişletilip trabzon, adana maraş kolları kapatılmak suretiyle bu taktik icra edilmeli.

ya da herkes üzerine vazife olan işlerle iştigal edip üzerine vazife olmayan işleri işin ehillerine bırakmalı. ne dersiniz a azizler?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder